Monday, May 24, 2021

telephobia

 Phone call anxiety. Ada yang relate??

Kalau ada orang call, my heart rate just 📈📈📈 Kadang aku tak angkat, aku biar je sampai end call kalau conversation tu boleh sambung kat Whatsapp. Tu sebab aku better single je, tak yah nak risau pakwe call ke apa lol

Disclaimer: All phone calls except my parent's

Bab yang kena buat call ni buat aku susah hati. Selalu cakap kat diri sendiri, 'Redah je weh' but end up tak call2. Sebelum nak tekan button call tu, aku dah siap-siap prepare skrip nak cakap apa. Phone sebelah ringing je aku terketar-ketar dah. (Haritu aku terpaksa call bomba sebab ada ular, aku rasa aku rela pergi pukul ular tu sebab ular tu kecik je -_- Tapi call jugak la akhirnya sebab xtau ular tu boleh silat ke kungfu. Jangan kecam eh) 

Kalau aku berjaya buat phone call hari ni, kira tu pencapaian terbaik aku untuk hari ni (or maybe minggu tu) Benda senang je tapi boleh drained my energy so, so much ughhh😫 Kalau tengok meme pasal benda ni, memang 100% relatable.


Mungkin aku just lebih 'self-conscious' since the fact its 1-1 conv (antara sebab aku tak pernah main duo dalam PUBG). Atau mungkin aku just insecure dengan suara aku? In person ≥ Texting = Email > Phone call. Korang rasa macam mana? Sekian, itu sahaja short post hari ini. Peace out, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

< > Home
chémi , All Rights Reserved.